Close

Pinsestevnet 2024 (L/E UH para kür)

Velkommen til stort pinsestevne på Tanum! Hos oss finner du klasser fra MC til Grand Prix. Kür og unghest har vi som vanlig også på programmet. Sett av pinsen til gode dressuropplevelser på Tanum!

Stevneinformasjon og ryttermelding

Påmelding

Påmelding til stevnet gjøres på www.nryfstevne.no.

Antall og venteliste

Det er ikke ventelistefunksjonalitet i påmeldingssystemet, dessverre. Vi følger med løpende, justerer antall om mulig og får med så mange vi klarer. Fra torsdag 9. mai kan du ta kontakt med oss på epost om du har behov for å stå på venteliste.

Foreløpige stevnetider

Lørdag: 09.00 – 17.00

Søndag: 09.00 – 17.30

Mandag: 09.00 – 15.30

Uken før stevnet kan du se midlertidige startlister i Equipe for mer info om stevnetider.

Obligatorisk ekstrainfo

Smittevern er viktig og vi trenger oversikt over hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.

Skjemaet er obligatorisk å fylle ut!

Hvordan finner du oss?

Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter:

Stutteri Bs unghestchampionat

Stutteri Bs unghestchampionat arrangeres på pinsestevnet og junistevnet. Alle unghester er automatisk med i kampen om fine premier. Se statuttene for mer info om hvilke klasser som er tellende.

Store biler

Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen kun for dem som har bestilt parkering og strøm i påmeldingen.

Oppstalling

Oppstalling er i teltstall på stevneplassen. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. Alle må møkke før de drar ettersom boksene trolig skal stå til neste stevne.

Betaling

Du kan bruke Vipps og kort hos oss, i tillegg til kontanter. Stevneavgifter betales ved påmelding på www.nryfstevne.no.

Våre vippsnr:

  • Sekretariatet: 7001
  • Kiosken: 7002

Kürmusikk

Du kan ha med deg minnepinne med musikk, og levere denne i sekretariatet, men det beste er om du sender musikken til oss på forhånd. Send til post@tanumrideklubb.no.

Merk: Det blir lydsjekk etter siste klasse søndag. Det trengs for å få satt riktig styrke på musikken din. Om du ikke har anledning til å være til stede da kan vi teste musikken for deg. Gi i tilfelle beskjed om det, og om du ønsker lav, middels eller høy lydstyrke.

Fredag før stevnet

Normal oppstalling er fra fredag, og man kan kjøpe oppstalling allerede fra torsdag. Ettersom fredag før stevnet er 17. mai kan du ikke påregne betjening fra arrangør denne dagen. Sekretariatet åpner lørdag morgen.

Longering

Bak vannposten ved teltstallen er det en rundpaddock, der det er mulig å longere.

Startlister og resultater

Dette finner du i Equipe.

Sekretariat

Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.

Ridning på banen utenfor konkurransetiden

Alle stevnedager er det anledning til å ri på banene etter stevneslutt og fram til kl 19.30.

De som har oppstalling fra fredag kan ri på utebanen fredag fram til kl 20.00, og i ridehuset fram til kl 21.30.

Baner og signal

Banene kan du lese mer om her.

Stevnet går på to utendørsbaner med gummi/grus:

  • Bane 1, venstre bane. Signal: Fløyte
  • Bane 2, høyre bane. Signal: Bjelle

Premier og protokoll

Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.

Oppvarming

Oppvarming skjer i ridehuset. Oppvarming i ridehuset kan skje tidligst 40 minutter før starttiden din.

Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i ridehuset. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.

Nøkkelpersonell

Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75, wkalm@hotmail.com

Sekretariat: Øyvind Fonnes, 90 05 46 02, post@tanumrideklubb.no

Rytterrepresentant: Anita Narverud Olsen, 47 21 95 03

Hovslager: Roy Kristoffersen, 92 88 03 90

Veterinær: Espen Guriby, 95 15 41 84

Dommere

Elise Ratvik (overdommer)
Maja Farup
Janne Halstenshov
Iselill Karlsen-Forberg
Gry Kløfta
Mette Ono Njøten
Mollis Persson (SWE)
Gunn Skovholt
Alban Tissot (FRA)
Agne Uždavinyte (LIT)
Øivind I Ødemotland

Steward

Harald Farbrot (chief steward)
Anne Selsaas

Kiosk

Kiosken er åpen fredag ettermiddag/kveld, og ellers fra første til siste start alle dager. Vi tilbyr et godt utvalg av varm og kald drikke, som f.eks:

  • Kaffe, te
  • Brus, vann
  • Iskaffe
  • Baguetter
  • Focaccia
  • Salat
  • Pølser
  • Hamburger
  • Is
  • Kaker og vafler

Butikk

Frk Arnten kommer med hesteutstyrsbutikk.

Bilder mandag 20. mai

Fotograf: Dyrebare Øyeblikk – Fotograf Maria Guttormsen

Bestilling av bilder: Ta kontakt med navn, klasse og epostadresse

Kontakt:

Facebook- dyrebare øyeblikk
Instagram- mariaadiaas

Beredskapsplan

Smittevernansvarlig under arrangementet

Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr under stevnet.

Smittsom sykdom på hest

Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Cecilie Askvig, 92 01 60 30

Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).

Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.

Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe og informasjonen fra påmeldingsskjemaet, har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.