Close

Pinsestevnet 2022 (L/E UH para kür)

Endelig kan vi arrangere pinsestevnet igjen så velkommen til stort L/E-stevne på Tanum! Hos oss finner du klasser fra MC til Grand Prix. Kür og unghest har vi også fått plass til! Våre blide og serviceinnstilte medlemmer hjelper til med å skape en god stevneopplevelse.

Stevneinformasjon og ryttermelding

Påmelding

Påmelding til stevnet gjøres på www.nryfstevne.no.

Antall og venteliste

Det er ikke ventelistefunksjonalitet i påmeldingssystemet, dessverre. Vi følger med løpende, justerer antall om mulig og får med så mange vi klarer. Fra og med torsdag 26. mai kan du ta kontakt med oss på epost om du har behov for å stå på venteliste.

Foreløpige stevnetider

Lørdag: 08.00 – 19.00

Søndag: 08.00 – 18.00

Mandag: 08.00 – 18.00

Uken før stevnet kan du se startlistene i Equipe for nøyaktige tider.

Obligatorisk ekstrainfo

Smittevern er viktig og vi trenger oversikt over hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.

Skjemaet er obligatorisk å fylle ut for alle.

Stutteri Bs unghestchampionat

Stutteri Bs unghestchampionat arrangeres på pinsestevnet og auguststevnet. Alle unghester er automatisk med i kampen om fine premier.

Store biler

Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen kun for dem som har bestilt parkering og strøm i påmeldingen.

Oppstalling

Oppstalling er delt på tre steder: Teltstall på stevneplassen, skolestallen langsmed ridehallen og på Bjerke gård. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. De som står i teltstall møkker ikke når de drar, vi tar det opp med traktor etterpå. De som står i skolestall eller på Bjerke må tømme boksen etter seg.

Teltstall og skolestall:
Tanum rideklubb sørger for morgenfôring lørdag, søndag og mandag kl 06.00. Mat settes klar utenfor boksen.

Stall Bjerke gård:
– Boksene er klare for gjester fra fredag kl 15.
– Alle gjestebokser er merket med hestens navn.
– Stevneskap plasseres på stelleplassen i storstallen.
– Hestenes mat settes utenfor boksen til hvert måltid. Stallen forer til faste tider. (6,12,15 og 18.30)
– Ring Catharina 98007088 ved spørsmål.

Kürmusikk

Du kan ha med deg minnepinne med musikk, og levere denne i sekretariatet, men det beste er om du sender musikken til oss på forhånd. Send til post@tanumrideklubb.no.

Merk: Det blir lydsjekk etter siste klasse søndag. Det trengs for å få satt riktig styrke på musikken din. Om du ikke har anledning til å være til stede da kan vi teste musikken for deg. Gi i tilfelle beskjed om det, og om du ønsker lav, middels eller høy lydstyrke.

Betaling

Du kan bruke Vipps og kort hos oss, i tillegg til kontanter. Stevneavgifter betales ved påmelding på www.nryfstevne.no.

Våre vippsnr:

  • Sekretariatet: 7001
  • Kiosken: 7002

Startlister og resultater

Dette finner du i Equipe.

Sekretariat

Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.

Ridning på banen utenfor konkurransetiden

Alle stevnedager er det anledning til å ri på banene etter stevneslutt og fram til kl 21.30.

De som har oppstalling fra fredag kan ri på utebanen fredag fram til kl 20.00, og i ridehuset fram til kl 21.30.

Baner og signal

Banene kan du lese mer om her.

Stevnet går på to utendørsbaner med gummi/grus:

  • Bane 1, venstre bane. Signal: Fløyte
  • Bane 2, høyre bane. Signal: Bjelle

Premier og protokoll

Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.

Oppvarming

Oppvarming skjer i ridehuset. Oppvarming i ridehuset kan skje tidligst 40 minutter før starttiden din.

Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i ridehuset. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.

Nøkkelpersonell

Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75, wkalm@hotmail.com

Sekretariat: Øyvind Fonnes, 90 05 46 02, post@tanumrideklubb.no

Rytterrepresentant: Therese Bragstad

Hovslager: Roy Kristoffersen, 92 88 03 90

Veterinær: Espen Guriby, 95 15 41 84

Dommere

Torunn Knævelsrud (overdommer)
Monica Drohm (NL)
Janne Halstenshov
Kristoffer Nyquist
Elise Ratvik
Dominique Rimanque (BEL)
Anita Simonsen
Gunn Skovholt
Olivier Smeets (BEL)
Øivind I Ødemotland

Steward

Harald Farbrot
Eivind Kjuus
Anne Selsaas

Hvordan finner du oss?

Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter:

Kiosk

Kiosken er åpen som vanlig på stevnet, dvs fra første til siste start alle dager. Vi tilbyr et greit utvalg av varm og kald drikke, mat, frukt, smoothie og søtsaker.

Ved lunsjtid tenner vi grillen og tilbyr hamburgere og grillpølser.

Butikk og bilder

Det kommer hesteutstyrsbutikk fra Stall Høymyr på stevnet.

Fotograf Helene Gjerde Aamdal vil ta bilder av rytterne. Du kan Bildebestilling.

Beredskapsplan

Smittevernansvarlig under arrangementet

Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr og mennesker under stevnet.

Smittsom sykdom på hest

Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Erik Knudsen, 91 56 97 95

Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).

Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.

Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe og informasjonen fra påmeldingsskjemaet, har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.

Rengjørings- og desinfeksjonsmidler

Dette vil være tilgjengelig på faste og mobile toaletter samt ved publikumsområdet.