Close

D/L-stevne i mai 2023

o

Vi starter opp sesongen med D/L-stevne på Tanum 6-7. mai 2023! Som vanlig konkurreres på to utebaner og oppvarming er i ridehuset. Her finner du det du trenger å vite om stevnet utover det som ligger sammen med påmeldingen i NRYFstevne.

Stevneinformasjon og ryttermelding

Påmelding

Påmelding til stevnet gjøres på www.nryfstevne.no.

Antall og venteliste

Det er ikke ventelistefunksjonalitet i påmeldingssystemet, dessverre. Vi følger med løpende, justerer antall om mulig og får med så mange vi klarer. Etter påmeldingsfristen kan du ta kontakt med oss på epost om du har behov for å stå på venteliste.

Foreløpige stevnetider

Lørdag: 09.00 – 17.00

Søndag: 09.00 – 17.00

Uken før stevnet kan du se startlistene i Equipe for nøyaktige tider.

Obligatorisk ekstrainfo

Smittevern er viktig og vi trenger oversikt over hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.

Skjemaet er obligatorisk å fylle ut for alle deltakere! Du finner det på knappen under her:

Store biler

Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen kun for dem som har bestilt parkering og strøm i påmeldingen.

Oppstalling

Oppstalling er i teltstall på stevneplassen. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. Denne gang skal teltstallen bli stående til neste stevne, så alle må tømme boksen etter seg.

Betaling

Du kan bruke Vipps og kort hos oss, i tillegg til kontanter. Stevneavgifter betales ved påmelding på www.nryfstevne.no.

Våre vippsnr:

  • Sekretariatet: 7001
  • Kiosken: 7002

Ridning på banen utenfor konkurransetiden

Begge stevnedager er det anledning til å ri på utebanen etter stevneslutt og fram til kl 21.30. Det er også anledning til å ri på utebanen fredag fram til 21.30.

Baner og signal

Banene kan du lese mer om her.

Stevnet går på utendørsbanen med gummi/grus:

  • Bane 1, venstre bane: Fløyte
  • Bane 2, høyre bane: Bjelle

Sekretariat

Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.

Premier og protokoll

Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.

Oppvarming

Oppvarming skjer i ridehuset. Oppvarming i ridehuset kan tidligst skje 40 minutter før starttiden din.

Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i hallen. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.

Startlister og resultater

Dette finner du i Equipe.

Nøkkelpersonell

Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75, wkalm@hotmail.com

Sekretariat: post@tanumrideklubb.no

Rytterrepresentant: Karianne Klaveness

Veterinær: Espen Guriby, 95 15 41 84

Hovslager: Roy Kristoffersen, 92 88 03 90

Dommere

Tina Solbakken

Anne-Gunn Aleksandersen
Gry Kløfta
Elise Ratvik
Elisabeth Røisli

Steward

Anne Selsaas

Kiosk

Kiosken er åpen som vanlig på stevnet, dvs fra første til siste start alle dager. Vi tilbyr et godt utvalg av varm og kald drikke, som f.eks:

  • Kaffe, te
  • Brus, vann
  • Iskaffe
  • Baguetter
  • Focaccia
  • Salat
  • Pølser
  • Hamburger (litt avhengig av mannskap og tid på døgnet)
  • Is
  • Kaker og vafler

Hvordan finner du oss?

Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter:

Butikk og bilder

Frk Arntzen kommer med hesteutstyrsbutikk.

Helena Støvne er stevnefotograf.

Beredskapsplan

Smittevernansvarlig under arrangementet

Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr og mennesker under stevnet.

Smittsom sykdom på hest

Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Cecilie Askvig, 92 01 60 30

Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).

Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.

Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe og informasjonen fra påmeldingsskjemaet, har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.

Rengjørings- og desinfeksjonsmidler

Dette vil være tilgjengelig på faste og mobile toaletter samt ved publikumsområdet.