Velkommen til L/E-stevne på Tanum! Ridehuset er under rehabilitering, så denne gangen er det stevne på den ene banen og oppvarming på den andre, og det gir litt mindre klassetilbud enn vanlig. Våre blide og serviceinnstilte medlemmer hjelper til med å skape en god stevneopplevelse.
Stevneinformasjon og ryttermelding
PÃ¥melding
Påmelding til stevnet gjøres på www.nryfstevne.no.
Antall og venteliste
Det er ikke ventelistefunksjonalitet i påmeldingssystemet, dessverre. Vi følger med løpende, justerer antall om mulig og får med så mange vi klarer. Fra og med torsdag 28. juli kan du ta kontakt med oss på epost om du har behov for å stå på venteliste.
Foreløpige stevnetider
Fredag: 14.00 – 21.00
Lørdag: 08.00 – 20.00
Søndag: 08.00 – 18.00
Uken før stevnet kan du se startlistene i Equipe for nøyaktige tider.
Obligatorisk ekstrainfo
Smittevern er viktig og vi trenger oversikt over hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.
Skjemaet er obligatorisk å fylle ut for alle deltakere!
Stutteri Bs unghestchampionat
Stutteri Bs unghestchampionat arrangeres på pinsestevnet og auguststevnet. Alle unghester er automatisk med i kampen om fine premier, og finalen er altså nå på auguststevnet.
Store biler
Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen kun for dem som har bestilt parkering og strøm i påmeldingen.
Oppstalling
Oppstalling er i hovedsak i teltstall på stevneplassen, og vi disponerer noen få plasser i skolestallen langsmed ridehallen. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. De som står i teltstall møkker ikke når de drar, vi tar det opp med traktor etterpå. De som står i skolestall må tømme boksen etter seg.
Tanum rideklubb sørger for morgenfôring lørdag og søndag. Mat settes klar utenfor boksen.
Betaling
Du kan bruke Vipps og kort hos oss, i tillegg til kontanter. Stevneavgifter betales ved påmelding på www.nryfstevne.no.
VÃ¥re vippsnr:
- Sekretariatet: 7001
- Kiosken: 7002
Ridning på banen utenfor konkurransetiden
Alle stevnedager er det anledning til å ri på banene etter stevneslutt og fram til kl 21.30. Ridehuset er stengt for ridning under hele stevnet.
Baner og signal
Banene kan du lese mer om her.
Stevnet går på utendørsbanen med gummi/grus:
- Bane 1, venstre bane: Konkurranse
- Bane 2, høyre bane: Oppvarming
Sekretariat
Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.
Premier og protokoll
Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.
Oppvarming
Oppvarming skjer i på utebanen. Oppvarming på utebanen kan tidligst skje 40 minutter før starttiden din.
Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i banen. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.
Startlister og resultater
Dette finner du i Equipe.
Nøkkelpersonell
Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75, wkalm@hotmail.com
Sekretariat: Øyvind Fonnes, 90 05 46 02, post@tanumrideklubb.no
Rytterrepresentant: Cathrine Rasmussen
Hovslager: Roy Kristoffersen, 92 88 03 90
Dommere
Britt Clausen (overdommer)
Nina Hirsch
Mary-Anne Horn (GBR)
Iselill Karlsen-Forberg
Edouard de Wolff van Westerrode( NED)
Patricia Wolters (NED)
Steward
Ingebjørg Henni
Anne Selsaas
Hvordan finner du oss?
Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter:
Kiosk
Kiosken er åpen som vanlig på stevnet, dvs fra første til siste start alle dager. Vi tilbyr et greit utvalg av varm og kald drikke, mat, frukt, smoothie og søtsaker.
Beredskapsplan
Smittevernansvarlig under arrangementet
Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr og mennesker under stevnet.
Smittsom sykdom på hest
Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Erik Knudsen, 91 56 97 95
Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).
Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.
Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe og informasjonen fra påmeldingsskjemaet, har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.
Rengjørings- og desinfeksjonsmidler
Dette vil være tilgjengelig på faste og mobile toaletter samt ved publikumsområdet.