Close

D/L/E-stevne 25-27. juni 2021

Velkommen til stort D/L/E-stevne på Tanum! Hos oss har vi klasser på alle nivå, fra LC til Grand Prix. Kür har vi også fått plass til! Våre blide og serviceinnstilte medlemmer hjelper til med å skape en god stevneopplevelse.

Stevneinformasjon og ryttermelding

Forenklet klasseoppsett

I påmeldingen vil dere se mange klasser, blant annet fordi det er egne klasser for de ulike ponnikategoriene. For å få bedre oversikt kan dere se det forenklede klasseoppsettet her.

Obligatorisk ekstrainfo

Smittevern for både dyr og mennesker krever at vi har oversikt over hvem som er på stevneplassen, og hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt for både utøvere, publikum og oss, har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.

Skjemaet er obligatorisk og du finner det ved å trykke på knappen nedenfor.

Stevnetider

Fredag: 14.00 – 21.00

Lørdag: 08.00 – 19.00

Søndag: 08.00 – 18.00

Se startlistene i Equipe for nøyaktige tider.

PÃ¥melding

Påmelding til stevnet gjøres på www.nryfstevne.no.

Antall og venteliste

Det er ikke ventelistefunksjonalitet i påmeldingssystemet, dessverre. Vi følger med løpende, justerer antall om mulig og får med så mange vi klarer. Ta kontakt med oss på epost om du har behov for å stå på venteliste.

Feil program i påmeldingen

Det er dessverre oppgitt LA:3 som program i LA-klassen fredag (D03). Det korrekte skal være LA:2.

Store biler

Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen for dem som har bestilt parkering og strøm i påmeldingen. Dersom du har glemt det, men likevel ønsker parkering over natt på plassen, ta kontakt med oss snarest på post@tanumrideklubb.no.

Oppstalling

Oppstalling skjer i teltstall på stevneplassen. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. På Tanum møkker man ikke når man drar, vi tar det opp med traktor etterpå.

For å unngå for mange i stallene samtidig vil Tanum sørge for morgenfôring lørdag og søndag kl 06.00. Mat settes klar utenfor boksen.

Kürmusikk

Du kan ha med deg minnepinne eller CD med musikk, og levere denne i sekretariatet, men det beste er om du sender musikken til oss på forhånd. Send til post@tanumrideklubb.no.

Merk: Det blir lydsjekk etter siste klasse lørdag. Det trengs for å få satt riktig styrke på musikken din. Om du ikke har anledning til å være til stede da kan vi teste musikken for deg. Gi i tilfelle beskjed om det, og om du ønsker lav, middels eller høy lydstyrke.

Betaling

Vi tar for tiden ikke kontanter, men du kan bruke Vipps og kort hos oss. Stevneavgifter betales ved påmelding på www.nryfstevne.no.

VÃ¥re vippsnr:

  • Sekretariatet: 7001
  • Kiosken: 7002

Startlister og resultater

Dette finner du i Equipe.

Sekretariat

Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.

Baner og signal

Banene kan du lese mer om her.

Stevnet går på to utendørsbaner med gummi/grus:

  • Bane 1, venstre bane. Signal: Fløyte
  • Bane 2, høyre bane. Signal: Bjelle

Oppvarming

Oppvarming skjer i ridehuset. Oppvarming i ridehuset kan skje tidligst 40 minutter før starttiden din.

Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i ridehuset. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.

Ridning på banen utenfor konkurransetiden

Alle stevnedager er det anledning til å ri på banene etter stevneslutt og fram til kl 21.30.

De som har oppstalling fra torsdag kan ri på banen fredag fram til kl 12.30.

Premier og protokoll

Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.

Nøkkelpersonell

Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75, wkalm@hotmail.com

Sekretariat: Øyvind Fonnes, 90 05 46 02, post@tanumrideklubb.no

 

Hovslager: Roy Kristoffersen, 92 88 03 90

Veterinær: Espen Guriby, 95 15 41 84

Rytterrepresentant: Therese Bragstad, 93 26 04 35

Dommere

Øivind Ødemotland, overdommer
Anne-Gunn Aleksandersen
Janne Halstenshov
Nina Hirsch
Iselill Karlsen
Torunn Knævelsrud
Kjell Myhre
Elise Ratvik
Gunn Skovholt
Lisbeth Stenseth

Stewarder

Trude Stavheim

Kiosk

Kiosken er åpen som vanlig på stevnet, dvs fra første til siste start alle dager. Vi tilbyr et greit utvalg av varm og kald drikke, mat, frukt, smoothie og søtsaker.

Ved lunsjtid tenner vi grillen og tilbyr hamburgere og grillpølser.

Butikker etc

Stall Høymyr vil ha hestebutikk på stevnet.

Fotograf Helene Aamdal fotograferer på begge banene på stevnet.

Hvordan finner du oss?

Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter.

Beredskapsplan

Smittevernansvarlig under arrangementet

Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr og mennesker under stevnet.

Smittsom sykdom på hest

Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Erik Knudsen, 91 56 97 95

Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).

Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.

Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe og informasjonen fra påmeldingsskjemaet, har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.

Rengjørings- og desinfeksjonsmidler

Dette vil være tilgjengelig på faste og mobile toaletter samt ved publikumsområdet.