Velkommen til stort L/E-stevne på Tanum! Her blir det oppstalling, klasser fra LA ponni til Grand prix, og våre blide og serviceinnstilte medlemmer hjelper til med å skape en god stevneopplevelse.
Stevneinformasjon og ryttermelding
Obligatorisk ekstrainfo
Smittevern for både dyr og mennesker krever at vi har oversikt over hvem som er på stevneplassen, og hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt for både utøvere, publikum og oss, har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.
Det er obligatorisk å fylle ut, og du kommer til skjemaet via knappen nedenfor.
PÃ¥melding
Påmeldingsfristen er nå utløpt. Har du spørsmål eller må gjøre endringer i din påmelding, så ta kontakt med oss på post@tanumrideklubb.no.
Store biler
Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen for dem som har bestilt strøm i påmeldingen. Dersom du har glemt det, men likevel ønsker parkering over natt på plassen, ta kontakt med oss snarest på post@tanumrideklubb.no.
Oppstalling
Oppstalling skjer i teltstall på stevneplassen. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. På Tanum møkker man ikke når man drar, vi tar det opp med traktor etterpå.
Kürmusikk
Du kan ha med deg minnepinne eller CD med musikk, og levere denne i sekretariatet, men det beste er om du sender musikken til oss på forhånd. Send til post@tanumrideklubb.no.
Merk: Det blir lydsjekk kl 17.30 lørdag. Det trengs for å få satt riktig styrke på musikken din. Om du ikke har anledning til å være til stede da kan vi teste musikken for deg. Gi i tilfelle beskjed om det, og om du ønsker lav, middels eller høy lydstyrke.
Sekretariat
Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.
Betaling
Vi tar for tiden ikke kontanter, men du kan bruke Vipps og kort hos oss.
VÃ¥re vippsnr:
- Sekretariatet: 7001
- Kiosken: 7002
Startlister og resultater
Dette finner du i Equipe.
Ridning på banen utenfor konkurransetiden
Fredag starter stevnet kl 14, og banene stenger for preparering kl 12. Alle stevnedager er det anledning til å ri på banene etter stevneslutt og fram til kl 21.30.
Baner og signal
Banene kan du lese mer om her.
Stevnet går på to utendørsbaner med gummi/grus:
- Bane 1, venstre bane. Signal: Fløyte
- Bane 2, høyre bane. Signal: Bjelle
Oppvarming
Oppvarming skjer i ridehuset. Oppvarming i ridehuset kan skje tidligst 40 minutter før starttiden din.
Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i ridehuset. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.
Riktig program
De riktige programmene er angitt pr klasse i Equipe. I invitasjonen i HorsePro kan det i noen tilfeller være at det ikke er de nyeste programmene det henvises til.
Premier og protokoll
Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.
Nøkkelpersonell
Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75
Sekretariat: Øyvind Fonnes, 90 05 46 02
Steward:
Jeanette Kristiansen
Trude Stavheim
Aase Laila Delmark Andersen
Rytterrepresentant: Therese Bragstad
Hovslager (på tilkalling): Roy Kristoffersen, 92 88 03 90
Veterinær (på tilkalling): Espen Guriby, 95 15 41 84
Dommere
Torunn Knævelsrud (overdommer)
Anne Gunn Aleksandersen
Vibeke Bongo
Janne T. Halstenshov
Nina H. von Hirsch
Iselill B. Karlsen
Liv Mette Moxnes
Kjell Myhre
Elise H. Ratvik
Øivind I. Ødemotland
Kiosk
Kiosken er åpen som vanlig på stevnet, dvs fra første til siste start på stevnedagene. Kiosken har et godt utvalg av varme drikker, mineralvann, iskrem, kaker, croissanter og enkle varmretter. Vi tilbyr også frukt, toast, baguetter og et vegetar-alternativ.
Ca kl 11 lørdag og søndag tenner vi grillen og tilbyr burgere og pølser med tilbehør.
Pass på å holde 1 meters avstand når du handler i kiosken.
Hvordan finner du oss?
Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter.
Parkering av tilhenger
Dere som har oppstalling hos oss parkerer tilhenger etc på Bjerketun. Etter å ha lastet av på stevneplassen kjøres det ut på veien, litt tilbake mot Sandvika, og første vei inn til venstre. Deretter forbi et ridesenter, og så inn til venstre.
Beredskapsplan
Smittevernansvarlig under arrangementet
Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr og mennesker under stevnet.
Smittsom sykdom på hest
Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Erik Knudsen, 91 56 97 95
Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).
Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.
Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.
Rengjørings- og desinfeksjonsmidler
Dette vil være tilgjengelig på faste og mobile toaletter samt ved publikumsområdet.