Vi er klare for stort D/L-stevne på Tanum 19-20. august 2023! Som vanlig konkurreres det på to utebaner, og oppvarming er i ridehuset.
Her finner du det du trenger å vite om stevnet utover det som ligger sammen med påmeldingen i NRYFstevne.
Stevneinformasjon og ryttermelding
PÃ¥melding
Påmelding til stevnet gjøres på www.nryfstevne.no.
Antall og venteliste
Det er ikke ventelistefunksjonalitet i påmeldingssystemet, dessverre. Vi følger med løpende, justerer antall om mulig og får med så mange vi klarer. Etter påmeldingsfristen kan du ta kontakt med oss på epost om du har behov for å stå på venteliste.
Foreløpige stevnetider
Lørdag: 08.00 – 17.00
Søndag: 08.00 – 17.00
Uken før stevnet kan du se startlistene i Equipe for nøyaktige tider.
Obligatorisk ekstrainfo
Smittevern er viktig og vi trenger oversikt over hvilken stall hestene kommer fra. For å gjøre det enkelt har vi laget et skjema for å fylle ut denne informasjonen. Personinfo vil bli lagret trygt og slettes 10 dager etter stevnet.
Skjemaet er obligatorisk å fylle ut for alle deltakere og finnes her:
Store biler
Det er parkering av lastebiler o.l på stevneplassen kun for dem som har bestilt parkering og strøm i påmeldingen.
Oppstalling
Oppstalling er i teltstall på stevneplassen. Boksene desinfiseres før dere kommer. Det er to flisballer i hver boks, og ekstra kan kjøpes i sekretariatet. Du trenger ikke møkke etter deg, vi tar opp med traktor etter stevnet.
Betaling
Du kan bruke Vipps og kort hos oss, i tillegg til kontanter. Stevneavgifter betales ved påmelding på www.nryfstevne.no.
VÃ¥re vippsnr:
- Sekretariatet: 7001
- Kiosken: 7002
Ridning på banen utenfor konkurransetiden
Begge stevnedager er det anledning til å ri på banene etter stevneslutt og fram til kl 19.30. Det er også anledning til å ri på utebanene hele fredag, og i ridehuset fredag mellom 16.00 og 20.00.
Baner og signal
Banene kan du lese mer om her.
Stevnet går på utendørsbanen med gummi/grus:
- Bane 1, venstre bane: Fløyte
- Bane 2, høyre bane: Bjelle
Sekretariat
Sekretariatet åpner 1 time før første start og stenger 30 minutter etter siste start.
Premier og protokoll
Premieutdeling begge dager uten hest, men selvfølgelig med korrekt antrekk. Protokoller blir satt ut i stativet ved siden av premiepallen med jevne mellomrom, og kan hentes selv før klassen er ferdig.
Deltakersløyfer
Barn opp til og med det året de fyller 12 år får deltakersløyfe for hver klasse de rir. Vi er stolt av å ha landets flotteste deltakersløyfer! Deltakersløyfene deles ut under premieutdelingen i klassen.
Oppvarming
Oppvarming skjer i ridehuset. Oppvarming i ridehuset kan tidligst skje 40 minutter før starttiden din.
Det er mange som skal varme opp så det er ikke tillatt med opp- og nedskritting i hallen. Veien langs ridebanene er åpen for skritting.
Startlister og resultater
Dette finner du i Equipe.
Nøkkelpersonell
Stevneleder: Wenche Alm, 93 20 94 75, wkalm@hotmail.com
Sekretariat: post@tanumrideklubb.no
Rytterrepresentant:
Veterinær:
Hovslager:
Dommere
Torunn Knævelsrud
Janne Halstenshov
Camilla Samuelsen
Tina Solbakken
Anine Strand-Saugnes
Steward
Anne Selsaas
Kiosk
Kiosken er åpen som vanlig på stevnet, dvs fra første til siste start alle dager. Vi tilbyr et godt utvalg av varm og kald drikke, som f.eks:
- Kaffe, te
- Brus, vann
- Iskaffe
- Baguetter
- Focaccia
- Salat
- Pølser
- Hamburger (litt avhengig av mannskap og tid på døgnet)
- Is
- Kaker og vafler
Hvordan finner du oss?
Her er veibeskrivelsen for å komme til Tanum ridesenter:
Beredskapsplan
Smittevernansvarlig under arrangementet
Stevneleder er smittevernansvarlig for smittsomme sykdommer på dyr og mennesker under stevnet.
Smittsom sykdom på hest
Ansvarlig person i Tanum rideklubb: Cecilie Askvig, 92 01 60 30
Ved mistanke om smittsom sykdom på hest kontakter Tanum rideklubb Mattilsynet (tlf 22 40 00 00).
Samtidig vurderes stopp for all aktivitet ut/inn av konkurranseområdet, og eventuelle tiltak fra veterinær, Mattilsynet eller NRYF sentralt igangsettes.
Liste over deltakende hester og ryttere finnes på stevnets sider på Equipe. Gjennom Equipe og informasjonen fra påmeldingsskjemaet, har sekretariatet tilgang til utvidet info om hver ekvipasje.
Rengjørings- og desinfeksjonsmidler
Dette vil være tilgjengelig på faste og mobile toaletter samt ved publikumsområdet.